EN RO
CUVÂNT ÎNAINTE

CUVÂNT ÎNAINTE

CUVÂNT ÎNAINTE

MICHAŁ MROWIEC
Președinte Ursus Breweries

Traversăm o perioadă neobișnuită, în care ne-am confruntat cu multiple provocări pe care am reușit să le depășim fiind flexibili și adaptându-ne rapid la schimbări. Pentru a obține rezultate cu impact semnificativ, este esențial ca oamenii să fie reuniți în jurul unui obiectiv comun, pe care să își dorească să îl vadă împlinit. Împreună suntem mai puternici, de aceea ne dorim să contribuim la construirea unor conexiuni pline de sens cu colegii noștri, partenerii, clienții și să creăm contextele potrivite unei dezvoltări durabile pentru planetă, oameni și comunități.

Datorită echipei noastre, Ursus Breweries este liderul de pe piața berii din România, iar asta înseamnă că avem responsabilitatea să fim un exemplu și să ne consolidăm modelul de afaceri sustenabil, atât din grijă față de generațiile viitoare, cât și față de toți cei care astăzi fac parte din comunitatea noastră.

Acțiunile noastre vizează mai multe paliere, precum: diminuarea consumului de resurse, precum apa sau energia, scăderea amprentei de carbon, utilizarea materiilor prime din surse sustenabile, promovarea alegerilor responsabile și promovarea unui mediu social divers și incluziv.

Prin parteneriatele pe care le-am construit am reușit să contribuim la bunăstarea întregii comunități folosindu-ne de vocea brandurilor noastre pentru a duce mai departe mesaje de responsabilitate și implicare către cât mai mulți români. Astfel, brandul Ursus a redirecționat 1% din vânzările URSUS Premium, în ediție limitată, către Fundația Conservation Carpathia. Prin acest parteneriat a contribuit la refacerea habitatului natural al urșilor, dar și la protejarea comunității locale de urșii care și-ar părăsi habitatul în căutarea hranei.

De asemenea, brandul Ciucaș și-a încurajat consumatorii să aibă un comportament mai responsabil față de mediu. Ca urmare a amenajării unor zone de relaxare – Poienile Ciucaș – oamenii își pot petrece timpul în aer liber în mod responsabil. Au la dispoziție infrastructura și cadrul necesar pentru a se bucura de natură, dar și pentru a o păstra curată. În plus, Ciucaș derulează o serie de acțiuni de ecologizare și de curățare a mai multor spații verzi alături de voluntari din comunitate și angajați Ursus Breweries.

În cadrul festivalurilor UNTOLD, Neversea și Oktoberfest brandurile noastre Peroni Nastro Azzuro, Ciucaș, Ursus și Kozel au promovat un comportament responsabil în ceea ce privește colectarea selectivă, dar și în ceea ce privește consumul de alcool. Promovăm de fiecare dată consumul responsabil de alcool și, mai mult decât atât, am extins numărul de sortimente fără alcool pentru a le oferi consumatorilor noștri cât mai multe opțiuni.

La fel de importantă este și bunăstarea angajaților noștri, de aceea am investit în programe de dezvoltare adaptate nevoilor și intereselor lor, în special inițiative de wellbeing.

Mai mult decât atât, unul dintre obiectivele noastre este de a crea o cultură incluzivă și de a promova diversitatea de gen. Astfel, suntem primul producător de bere din România care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), care are misiunea de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum.

De asemenea, am semnat Carta Diversității din România, o platformă colaborativă de acțiune, dezbatere și schimb de bune practici în jurul managementului diversității. Și nu în ultimul rând Ursus Breweries este primul producător de bere din România certificat Top Employer de către Top Employers Institute.

Suntem mândri de realizările noastre de până acum, vom continua să acționăm responsabil și să urmărim atingerea viziunii noastre de a fi cea mai admirată companie, construind o Românie mai bună!

ROBERT UZUNĂ
Vicepreședinte
Afaceri Corporative

Călătoria noastră spre o dezvoltare durabilă este un angajament pe termen lung. Fiecare pas pe care îl facem în această direcție este ghidat de scopul Ursus Breweries de a crea conexiuni pline de sens cu toți partenerii din mediul public sau privat, cu comunitățile în care ne desfășurăm activitatea și cu colegii noștri.

Principalii piloni pe care îi analizăm și optimizăm de la un an la altul sunt: neutralitatea amprentei de carbon, reducerea consumului de apă, alegerea unor materii prime care provin din surse sustenabile, crearea unui mediu de lucru incluziv, circularitatea ambalajelor și promovarea unui consum responsabil de alcool. Am făcut progrese semnificative în fiecare dintre aceste zone și urmărim să atingem ținte specifice până în 2030, respectiv 2050.

Printre realizările noastre din ultimii doi ani, cu impact pozitiv asupra mediului, se numără reducerea materiilor prime folosite la ambalarea produselor noastre, precum plastic și sticlă, reducerea cantității de apă per hectolitru de bere produs sau achiziția de energie verde. În același timp, suntem bucuroși că am contribuit la primul pas important către o economie circulară în România prin sprijinirea implementării Sistemului de Garanție-Returnare.

O altă realizare semnificativă și de folos întregii societăți este derularea studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliției Române și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, prin care am contribuit la înțelegerea mai bună a evoluțiilor în privința disciplinei rutiere la nivel național. Totodată, alături de Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil am continuat organizarea unor ateliere dedicate părinților și profesorilor, pentru a-i ajuta să prevină consumul de alcool în rândul minorilor.

În ceea ce privește diversitatea de gen, ne mândrim cu faptul că suntem aproape de a atinge o pondere egală între femei și bărbați la nivel de management. Reprezentativitatea femeilor în companie este parte integrantă a strategiei noastre de diversitate, echitate și incluziune, astfel implementăm diverse inițiative dedicate precum programe de mentorat sau leadership.

Nu în ultimul rând, în linie cu preferințele în schimbare ale consumatorilor și cu obiectivele noastre pe termen lung de a crește ponderea băuturilor fără alcool din portofoliu, am lansat noi sortimente de bere sau mixuri de bere cu suc de fructe fără alcool, oferind opțiuni pentru diverse ocazii de consum.

Vă invităm să descoperiți progresul din ultimii doi ani parcurgând acest raport, care este realizat urmărind standardele Global Reporting Initiative (GRI).

Vă mulțumim pentru susținere și vă invităm să ne oferiți sugestiile pe care le aveți, astfel încât să ne asigurăm că reușim, împreună, să parcurgem această călătorie frumoasă spre cea mai importantă destinație – viitorul sustenabil pe care ni-l dorim cu toții, pentru noi și generațiile următoare.

CINE SUNTEM

CINE SUNTEM

Ursus Breweries SA este o societate pe acțiuni de tip închis și cel mai mare producător de bere din România. Sediul nostru este situat în România, București, Șoseaua Pipera 43, Floreasca Park, clădirea A, etaj 2, sector 2.

Aporturile acționarilor la capitalul companiei sunt următoarele: 98,68% din capitalul social deținut de Asahi Europe and International Ltd., o societate cu răspundere limitată britanică, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului din Anglia și Țara Galilor sub nr. 10609034/08.02.2017, și 1,32% din capitalul social deținut de alți acționari (persoane fizice și juridice din România).

Produsele noastre sunt disponibile pe întreg teritoriul României, iar în afara graniței, exportăm direct numai marca Timișoreana. Consumatorii noștri sunt persoane care au vârsta minimă legală pentru a consuma alcool. În plus, ne desfășurăm activitatea cu următoarele tipuri de clienți: distribuitori, comerț tradițional, lanțuri de retail, companii din rețeaua HoReCa ș.a.

Ne derulăm activitatea la sediul central din București, în centrul administrativ din Cluj-Napoca, în 3 mari fabrici de bere situate în Buzău, Brașov și Timișoara, o mini-unitate de producție în Cluj-Napoca (fabrică de bere artizanală) și în 8 depozite (din interiorul fabricilor sau separate). Raportarea de sustenabilitate face referire la activitățile entității Ursus Breweries S.A.

CONDUCEREA NOASTRĂ

CONDUCEREA NOASTRĂ

Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) este organul suprem de conducere al companiei. Este convocată de Consiliul de Administrație, compus din maximum 5 membri, toți administratori numiți aleși de AGA ordinară. Unul dintre acești membri este numit de AGA în calitate de Președinte al Consiliului de Administrație și Director General.

Fiecare membru al Consiliului de Administrație este responsabil pentru realizarea viziunii pe termen lung și a politicii de management pe termen mediu în deplină conformitate cu Politicile Grupului Asahi. Mai mult, la nivel local (operațiunile noastre în România), Președintele Consiliului de Administrație este conducătorul Comitetului Executiv care asigură administrarea afacerii pe plan local. În 2021, Comitetul Executiv a fost format din Președinte și 7 Vicepreședinți ai companiei, care au coordonat principalele departamente strategice: Financiar, Vânzări, Marketing, Afaceri Corporative, Lanț de aprovizionare, Tehnic, Resurse umane. În 2022, acestora li s-a alăturat și Vicepreședintele departamentului de Strategie.

La nivel local (operațiuni din România), procentul structurilor superioare de conducere, adică membri ai Comitetului Executiv, care au fost angajați local (români) a fost de 50% în 2021, respectiv 44,4% în 2022.

Locul de muncă al tuturor membrilor a fost în România. Pe parcursul perioadei de raportare, 100% dintre directorii generali ai fabricilor noastre de bere au fost români.

Două sisteme de management și două comitete suplimentare au fost responsabile sau au jucat un rol esențial în procesele decizionale privind problemele de mediu, sociale și economice:

  • Comitetul de etică, care urmărește să mențină angajații informați cu privire la Regulamentul de etică corporativă și Ghidul de etică corporativă
  • Auditul intern Ursus Breweries are în vigoare un sistem de control intern complet care funcționează pentru a îmbunătăți guvernanța corporativă și pentru a menține o dezvoltare armonioasă împreună cu părțile interesate
  • Sindicatul
  • Comisia de Criză pentru Pandemie care a fost pe deplin funcțională pe toată durata stării de urgență și și-a încetat activitatea odată cu ridicarea restricțiilor asociate Covid

MEMBRI AI COMITETULUI EXECUTIV

în momentul lansării raportului (2023)

Michal Mrowiec,
Președinte Ursus Breweries

Gabriela Crețu,
Vicepreședinte Vânzări

Robert Uzună,
Vicepreședinte Afaceri Corporative

Alina Bulgariu,
Vicepreședinte Financiar

Iulia Andreșoiu
Vicepreședinte Marketing

Roberto Follachio,
Vicepreședinte Resurse Umane

Duncan Crow
Vicepreședinte Lanț de aprovizionare și tehnic

Richard Heerink,
Vicepreședinte Strategie

MEMBRI AI COMITETULUI EXECUTIV

în perioada de raportare 2021-2022

Președinte Ursus Breweries
Paul Barnett, Iunie ’21 – Decembrie ‘22
Dragoș Contantinescu, Februarie ’19 – Mai ‘21

Vicepreședinte Financiar
Alina Bulgariu, Octombrie ’21 - prezent
Lorant Kovacs, Iulie ‘20 – August ’21

Vicepreședinte Tehnic
Duncan Crow, Noiembrie ’21 - prezent
Guy Van Geel, Februarie ’19 – Iulie ‘21

Vicepreședinte Vânzări
Gabriela Crețu, Aprilie ’21 – prezent
Tiarnan Ó hAimhirgín, Iunie ’16 – Aprilie ‘21

Vicepreședinte Lanț de aprovizionare
Glenn Burgess, întreaga perioadă de raportare

Vicepreședinte Marketing
Iulia Andreșoiu, Aprilie ’21 - prezent
Marek Dvorak, Februarie ’19 – Martie ’21

Vicepreședinte Afaceri Corporative
Robert Uzună, întreaga perioadă de raportare

Vicepreședinte Resurse Umane
Zuzana Balejova, întreaga perioadă de raportare

CUM NE DESFĂȘURĂM ACTIVITATEA

POLITICILE INTERNE DE ETICĂ

Avem toleranță zero pentru mită și corupție. Cadrul nostru de transparență și informațiile substanțiale referitoare la politicile anti-mită, inclusiv Codul nostru de conduită și etică în afaceri, precum și Politica anti-mită și Politica privind cadourile și protocolul care o completează, sunt disponibile pentru întreg personalul nostru prin intermediul unei platforme interne.

Telefonul Angajatului (Politica Whistleblowing) este comunicat în cadrul organizației, în mod constant, oferind tuturor angajaților posibilitatea de a face dezvăluiri confidențiale cu privire la suspiciuni de încălcare sau abatere. Informațiile de contact pe care le pot folosi angajații sunt afișate în toate locațiile noastre.

POLITICI ADRESATE FURNIZORILOR

Relațiile noastre de afaceri sunt guvernate de două politici privind furnizorii, atât publice, cât și obligatorii, pentru oricare dintre furnizorii noștri: Politica anti-mită pentru furnizori & Codul de conduită al Furnizorilor.

LANȚUL NOSTRU DE APROVIZIONARE

Manipularea mărfurilor primite, producția, transportul între depozite, operațiunile din depozite, aprovizionarea și consumatorii sunt cei șase piloni ai lanțului nostru valoric, care și-a menținut structura prezentată în raportările noastre anterioare.

LANȚUL DE APROVIZIONARE

LANȚUL DE APROVIZIONARE

MĂRCILE NOASTRE

MĂRCILE NOASTRE 2021-2022

BRANDURI LOCALE

CIUCAȘ, TIMIȘOREANA, URSUS, URSUS COOLER, STEJAR, AZUGA, BÂRLOG

BRANDURI INTERNAȚIONALE

KOZEL, PILSNER URQUELL, PERONI NASTRO AZZURRO, GROLSCH, EFES, ASAHI SUPER DRY, ST. STEFANUS, KINGSWOOD, CAPTAIN JACK, VIPER

Următoarele mărci au fost scoase din portofoliul Ursus Breweries în 2023: Stejar, Bârlog, Grolsch, Efes, St. Stefanus, Kingswood, Captain Jack, Viper
CUM NE DESFĂȘURĂM ACTIVITATEA

PRINCIPIUL PRECAUȚIEI:

Sistemul nostru de management al riscurilor este plasat în centrul politicilor noastre de management și se bazează pe elemente fundamentale care ne permit să îmbunătățim atât planificarea strategică, cât și procesul de luare a deciziilor. Suntem certificați conform cerințelor următoarelor standarde ale sistemelor de management: ISO14001, OHSAS18001, ISO9001, ISO22000 și ISO50001.

Pentru a identifica și evalua riscurile cheie și pentru a planifica reacții anticipate, fiecare departament efectuează evaluări ale riscurilor care sunt discutate în continuare în comitete și ședințele consiliului de administrație

DIALOGUL CU PĂRȚILE INTERESATE ȘI ANALIZA MATERIALITĂȚII

Suntem implicați într-o serie de inițiative și membri în diverse asociații prin intermediul cărora interacționăm în mod activ cu părțile interesate.

Ne angajăm să colaborăm și să comunicăm eficient cu acestea pentru a ne asigura că își exprimă opiniile și preocupările, iar nevoile lor sunt luate în considerare în deciziile și acțiunile noastre.

Prin intermediul acestor interacțiuni căutăm să înțelegem perspectiva părților interesate și să construim relații bazate pe transparență, încredere și respect reciproc.

În rândul angajaților noștri efectuăm anual sondaje de satisfacție și măsurăm progresul companiei în domenii prioritare precum: dezvoltare durabilă, diversitate și incluziune, sănătate și bunăstare, eficiență operațională, etică și integritate. De asemenea, organizăm focus grupuri tematice și discuții cu reprezentanții sindicatului pentru a colecta părerile colegilor și a veni în sprijinul lor.

Mai multe detalii despre aceste studii în capitolul Oameni.

În ceea ce privește consultarea consumatorilor, efectuăm permanent cercetări de piață și analize de marketing de două tipuri: analize continue care urmăresc înțelegerea performanței pe care o au mărcile noastre de bere (atât în ceea ce privește consumul, cât și notorietatea în rândul consumatorilor și percepția acestora asupra produselor noastre) și analize ad-hoc care au obiective specifice (ex. de testare a comunicării, de evaluare a produselor, de alegere a ambalajelor). Aceste analize ne ajută să avem o înțelegere bună a consumatorilor, a tendințelor de consum și a percepției față de mărcile noastre

Când vine vorba despre atașamentul consumatorilor, mărcile noastre românești se situează în top 5 mărci de bere preferate de români.

De asemenea, derulăm și studii specifice prin care monitorizăm percepția consumatorilor asupra subiectelor și inițiativelor legate de sustenabilitate, pentru a lua decizii mai bune și mai eficiente, cu impact relevant pentru societate.

Legislația, în special în ceea ce privește dezvoltarea durabilă în general, și protecția mediului, ambalajele și deșeurile în special, a fost un subiect important în întâlnirile noastre de afaceri, unde prezența noastră a indicat atât un mare interes, cât și un sprijin adecvat.

În calitate de producător de bere, știm că cei care consumă produsele noastre trebuie să fie conștienți de calitatea acestora, ingredientele folosite, precum și care sunt limitările consumului de alcool.

Prin urmare, am continuat să cooperăm cu părțile implicate pe plan social, precum ONG-urile, entitățile de protecție a consumatorilor și organismele de supraveghere a activităților de marketing.

În 2021, pentru a identifica interesele și preocupările părților interesate cu privire la activitatea companiei, am realizat o analiză amănunțită a practicilor din industrie și a legislației și metodologiilor din domeniul raportării. Această analiză a fost completată de dialoguri cu diverse părți interesate, atât din mediul intern, cât și extern.

Lista grupurilor consultate, aspectele relevante și de interes ale părților interesate, precum și matricea de materialitate și detaliile despre metodologia folosită la realizarea ei sunt disponibile în raportul anterior la paginile 22-23. Raportul prezent, ce acoperă perioada de raportare 2021-2022, abordează aceleași teme identificate în analiza de materialitate din 2021, întrucât nu au existat schimbări substanțiale în activitățile companiei sau în relațiile de afaceri.

STRATEGIA NOASTRĂ DE DEZVOLTARE DURABILĂ

STRATEGIA NOASTRĂ
DE DEZVOLTARE DURABILĂ

Pentru a asigura dezvoltarea durabilă a afacerii noastre, avem o strategie de sustenabilitate ce vizează patru direcții cheie: mediu, oameni, portofoliu și profit. Strategia Legacy 2030 ne ghidează acțiunile și investițiile astfel încât să răspundem în mod responsabil provocărilor sociale, economice și de mediu.

Pentru noi, sustenabilitatea este și o oportunitate de creștere și inovare.

Analizăm impactul pe termen lung și urmărim îmbunătățirea continuă a întregii noastre activități - de la modul în care sunt obținute materiile prime pentru produsele noastre până la procesele de producție și la responsabilitatea față de consumator.

Ambițiile noastre răspund cerințelor societății și ne conduc spre identificarea unor soluții prin care să folosim mai puține resurse sau acestea să fie din surse regenerabile, produsele noastre să aibă un impact cât mai neutru față de mediu și totodată să răspundă nevoilor clienților noștri în mod responsabil.

Mai multe detalii despre fiecare pilon al strategiei de dezvoltare durabilă Ursus Breweries puteți descoperi în broșura Legacy 2030.