CONSUM RESPONSABIL DE ALCOOL ȘI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS

CONSUM RESPONSABIL DE ALCOOL ȘI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS

Europa este regiunea cu cel mai mare consum de alcool din lume, cu un consum mediu de peste două ori mai mare decât media globală. Totodată, conform Organizației Mondiale a Sănătății, alcoolul se află printre principalii de factori de risc pentru boli și mortalitate din Europa. Atât volumul, cât și frecvența de consum pot reprezenta un aspect îngrijorător pentru sănătate, dar și pentru bunăstarea relațiilor sociale.

Produsele noastre pot aduce oamenii împreună și pot oferi experiența unor ocazii sociale deosebite, însă acest lucru este posibil atât timp cât alcoolul este consumat responsabil și cu moderație.

Urmărim îndeaproape noile reglementări și cercetările specialiștilor în ceea ce privește consumul de alcool și încercăm de fiecare dată să adresăm îngrijorările legate de acest subiect și să contribuim la reducerea impactului consumului iresponsabil de băuturi alcoolice.

De aceea, unul dintre pilonii cheie ai strategiei noastre de sustenabilitate face referire la alegerile responsabile ale consumatorilor sau angajaților noștri.

În România, consumul de alcool a scăzut în ultimele două decenii, însă jumătate dintre consumatorii de alcool au un consum de risc, rata episoadelor de consum excesiv fiind una dintre cele mai înalte din Europa (INSP, iunie 2022). De asemenea, rata consumului de alcool și a alimentației nesănătoase raportate în rândul românilor este mai mare comparativ cu media UE.

Date fiind motivele de îngrijorare sociale și medicale asociate consumului excesiv de alcool, responsabilitatea noastră este de a reduce obiceiurile de consum dăunător de alcool și de a promova un stil de viață sănătos în rândul consumatorilor noștri.

Respectăm reglementările, politicile, standardele din industrie și angajamentele internaționale relevante pentru a ne asigura că activitățile noastre de marketing și comerciale sunt responsabile și transmitem clienților noștri informații adecvate, precum și mesaje de responsabilitate cu privire la consumul de alcool.

Abordarea noastră față de comportamentul responsabil de marketing și comercial este descrisă în secțiunea Marketing și Etichetarea produselor. Urmăm principiile și politicile Grupului Asahi cu privire la consumul responsabil de alcool pentru a asigura transparența și conștientizarea în rândul angajaților și consumatorilor.

principiile

Ne concentrăm pe programe de prevenire a consumului de alcool, dar și pe crearea de noi oportunități de consum responsabil. În acest sens, am continuat să inovăm și să ne dezvoltăm portofoliul de produse fără alcool sau cu conținut scăzut de alcool, oferind consumatorilor noștri ocazia să facă alegeri responsabile.

procent
Potrivit raportului anual al Asociației Berarii României, categoria fără alcool a avut cea mai spectaculoasă evoluție, depășind 5% cotă de piață în 2022. Eforturile noastre în dezvoltarea portofoliului au urmat aceeași direcție întrucât am lansat noi opțiuni de produse fără alcool, atât din categoria de bere, cât și din categoria băuturilor cu arome.

Piața este în dezvoltare și în ceea ce privește băuturile mai slab alcoolizate, astfel că ne-am apropiat de cerințele consumatorilor prin lansarea în 2022 a berii Kozel Dark cu 3,7% conținut de alcool.
bottle

Într-o perioadă în care obezitatea și diabetul devin problematice la nivel mondial, obiectivele noastre sunt și de a avea produse cu zero zahăr sau de a reduce cantitatea folosită. În urma activităților de cercetare din ultimii doi ani am reușit performanța de a scădea cantitatea la sub 5 gr/100 ml pentru toate produsele noastre care conțineau zahăr.

De asemenea, derulăm campanii de descurajare a consumului dăunător de alcool care poate fi un factor agravant pentru probleme de sănătate sau poate conduce la comportamente sociale negative. Programele noastre sunt dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor.

zero-la-mie
În perioada 2021-2023 am continuat parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), datorită căruia, în această perioadă, peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat în mod direct de formare, consiliere și sfaturi parentale de la experți în psihologia copilului și dezvoltare personală, inclusiv informații pentru prevenirea consumului dăunător de alcool în familie și a consumului de alcool în rândul adolescenților.
Am dezvoltat pagina de Facebook ”Părinți Eficienți, Copii Fericiți”, care are rol de platformă informațională pentru părinți, profesori, dar și pentru alți profesioniști din educație, am promovat în mediul online zeci de materiale video cu informații și sfaturi dedicate celor care se confruntă sau vor să prevină consumul de alcool la minori, iar la finalul anului 2022 am lansat o serie de webinarii pentru părinți și ateliere în format fizic pentru profesori.
path

Un alt proiect s-a derulat în toamna anului 2021, când am actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero. Pentru a putea acoperi o arie mai largă a audienței, actualizările au presupus dezvoltarea aplicației în limba engleză, introducerea sistemului imperial de măsură pentru completarea datelor și punerea la dispoziție a normelor de consum legal pentru alcool în mai mult de 50 de state.

Pentru prevenirea consumului de alcool la volan, precum și promovarea aplicației Zero la Mie, am derulat o acțiune de informare în cadrul festivalului UNTOLD, susținută cu implicarea partenerului local Napoca Rally Academy care a interacționat direct, timp de 4 zile, cu persoanele prezente la festival.

Peste 5.000 de persoane au primit prin SMS mesajul nostru de responsabilitate, 1.200 de persoane și-au instalat aplicația, mesajul de prevenire a consumului de alcool la volan a fost difuzat la TV, ajungând la o audiență estimată de peste 1 milion de persoane, iar prin canalele proprii de comunicare am atins peste 300.000 de persoane.

path

În 2022, alături de Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității (ICPC), am derulat studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic”. Studiul a fost realizat pentru a doua oară datorită sprijinului Ursus Breweries, în România fiind realizat prima oară în 2008 la inițiativa ICPC, apoi reluat în anii 2010, 2014, 2018. Cercetarea prezintă comportamentele și atitudinile ce favorizează încălcarea regulilor de circulație de către conducătorii auto, precum și producerea accidentelor rutiere, iar un capitol al acestui studiu a fost dedicat percepțiilor privind consumul de alcool la volan.

Rezultatele studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic” sunt disponibile pe www.desprealcool.ro în secțiunea de proiecte pentru prevenirea consumului de alcool la volan.

Website-ul nostru www.desprealcool.ro reprezintă o sursă constantă de informații cu privire la consumul responsabil de alcool. Mai mult decât atât, pagina este și o resursă care încurajează un stil de viață sănătos oferind sfaturi de nutriție și sănătate mentală din partea unor experți. Cei care doresc să ne contacteze cu privire la abordarea noastră pentru consumul responsabil de alcool, o pot face pe emailul de contact disponibil pe pagina de internet.

despre alcool despre alcool

dintre etichetele noastre și comunicarea despre produse alcoolice includ mesaje de responsabilitate

Activitățile de marketing responsabil sunt la fel de importante atunci când discutăm despre consumul responsabil de alcool și stilul de viață sănătos. La ora actuală, 100% dintre etichetele noastre și comunicarea despre produse alcoolice includ mesaje de responsabilitate referitoare la consumul alcoolului de către minori, conducerea în stare de ebrietate sau consumul de alcool de către gravide. De asemenea, toate etichetele noastre includ informații cu privire la aportul caloric al produsului și informații nutriționale. Aceleași informații sunt disponibile publicului online pe www.desprealcool.ro.

despre alcool

În demersul de reducere a obiceiurilor neadecvate de consum de alcool și promovare a unui stil de viaţă sănătos cooperăm și cu alte companii și asociații comerciale din industria băuturilor alcoolice.

În calitate de membrii ai Alianței Internaționale pentru Consumul Responsabil de Alcool (IARD), respectăm principiile și ne angajăm să ne implicăm în oricare dintre cele 5 direcții de acțiune pentru reducerea consumului dăunător de alcool:

Prevenirea și reducerea consumului de alcool în rândul minorilor

Consolidarea și extinderea codurilor de bune practici de marketing

Furnizarea de informații pentru consumatori și inovare responsabilă a produselor

Reducerea consumului de alcool la volan

Dezvoltarea unor colaborări cu comercianții pentru a reduce consumul dăunător de alcool

path

Împreună cu Asociația Berarii României am derulat mai multe proiecte pentru prevenirea consumului excesiv de alcool și a conducerii în stare de ebrietate.

În 2021, prin mesajul „Berea. Băutura spumoasă a noii relaxări!”, a fost derulată o campanie de celebrare a sezonului de vară care a încurajat și consumul responsabil de bere și un stil de viață fără excese. De asemenea, alături de Poliția Română, asociația a continuat campania de informare și responsabilizare „Fără alcool la volan!”, menită să atragă atenția asupra riscurilor asociate conducerii autoturismului sub influența alcoolului.

Produsele noastre se adresează tuturor adulților, astfel, responsabilitatea noastră de a promova un comportament de consum responsabil de alcool nu se oprește la clienți. Ne concentrăm, de asemenea, pe angajații noștri, adresându-ne acestora cu mesaje specifice și sprijinindu-i în dezvoltarea de comportamente responsabile. Când se alătură organizației, toți noii angajați parcurg cursul de Comportament și Comunicare cu privire la alcool (Alcohol Behaviour and Communication Training (ABC)) cu privire la consumul responsabil. Toți angajații reparcurg cursul o dată la trei ani. În 2022, cursul a fost actualizat într-un format mai atractiv și interactiv și adaptat angajaților în funcție de zona de operare.

tabel

Toți angajații au acces la Politica de pe Intranet privind alcoolul și drogurile, care definește cadrul de comportamente la care ne așteptăm față de consumul de alcool, atât la locul de muncă, cât și în cadrul relațiilor de afaceri derulate în numele companiei.

Pentru cei implicați în activități de marketing derulăm cursul Alcohol Intelligence Quotient (AIQ), care include linii directoare cu privire la mesajele de responsabilitate de inclus în comunicarea noastră. În 2021, au fost derulate 13 sesiuni pentru noii angajați proprii sau ai colaboratorilor noștri, iar în 2022 au fost derulate 3 tipuri de sesiuni de training, cu participare de 100% a grupului țintă, angajați proprii sau ai colaboratorilor noștri: training în ceea ce privește comunicarea comercială, principiile digitale, cât și training dedicat promoțiilor și regulamentelor (perspective juridice și fiscale).

MARKETING ŞI ETICHETAREA PRODUSELOR

MARKETING ȘI ETICHETAREA PRODUSELOR

Etichetarea face obiectul reglementărilor UE din 2011. Deși aceste cerințe au caracter obligatoriu pentru producătorii de bere și alte băuturi alcoolice care conțin peste 1,2% ABV, aceștia sunt încurajați să furnizeze informații în mod voluntar, cum ar fi valorile energetice sau nutriționale.

Conform Forumului UE pe Alcool și Sănătate, producătorii de bere din Europa și-au luat angajamentul de a lista informațiile nutriționale, răspunzând astfel așteptărilor consumatorilor și, prin auto-reglementare, depășind obligația legală. Ca lider de piață, cu canale de distribuție care acoperă întreaga țară și având vizibilitate la nivel național, știm că impactul nostru este unul semnificativ.

Pentru a fi complet responsabili pentru acest impact, respectăm cele mai stricte reguli de comportament responsabil, ceea ce se reflectă și asupra etichetării și publicității produselor noastre.

Toate activitățile noastre de marketing au impact asupra clienților noștri, drept urmare depunem eforturi pentru a le câștiga încrederea printr-o comunicare transparentă și responsabilă. În afara respectării legilor și reglementărilor locale, urmăm Politica privind comunicarea comercială dezvoltată de Grupul Asahi Breweries Europe care stabilește standardele consecvente pentru activitățile de marketing ale mărcilor noastre.

Contribuim, de asemenea, la noi inițiative și cooperăm cu companiile omoloage și asociațiile comerciale ale producătorilor de alcool. Acțiunile noastre au ca scop asigurarea unei decizii informate a clienților noștri, influențarea consumului responsabil și la evitarea incidentelor de neconformitate în comunicare.

Pilonul sistemului nostru de auto-reglementare este Politica privind Comunicarea Comercială, pe care o îmbunătățim în mod continuu prin consultarea părților interesate de pe piață sau ori de câte ori noi reglementări devin aplicabile pieței.

Implementarea politicii este verificată de Comitetul nostru de conformitate în vânzări și marketing (Sales and Marketing Compliance Committee) în întâlniri săptămânale și este dublată de un sistem online de aprobări privind materialele de comunicare de marketing și marketing comercial. Comitetul include angajați cu expertiză diferită cum ar fi Juridic, Tehnic, Afaceri Corporative, Dezvoltare durabilă, Marketing.

Activitățile noastre de comunicare sunt aliniate Principiilor Alianței Internaționale pentru consum responsabil de alcool (IARD), inclusiv Principiilor de colaborare cu influenceri și Principiilor Digitale (Digital Guiding Principles) pe care ne-am propus să le adoptăm în proporție de 95% până în 2023, dar am atins această țintă încă din 2022. Angajamentele IARD includ recomandări pentru marketing, ambalaje, producție, vânzări și acțiuni responsabile pentru a preveni consumul dăunător de alcool.

tabel
tabel

Pe lângă informațiile obligatorii din punct de vedere legal cu privire la etichete, din 2021 amplasăm în mod voluntar pe ambalajele băuturilor alcoolice trei avertismente cu privire la consumul dăunător de alcool. Informațiile nutriționale și ingredientele produselor noastre sunt disponibile atât pe etichete, cât și online pe www.desprealcool.ro/totul-despre-bere.

Alte documente pe care le respectăm în mod voluntar sunt Codul de comunicare comercială al Asociației Berarii României și Regulile de comunicare comercială responsabilă pentru bere, integrate în Codul de practică în publicitate dezvoltat de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC). În cele din urmă, avem și o Politică pentru social media care stabilește regulile pentru acțiuni și activități responsabile în această direcție.

Pentru a reduce la minimum riscurile asociate comunicării în marketing, efectuăm cursul Alcohol Intelligence Quotient (AIQ) cu angajații și partenerii de afaceri implicați în activitățile de marketing, pentru o mai bună înțelegere a politicilor și codurilor companiei, precum și cursul Comportament și Comunicare cu privire la alcool pentru angajații din companie.

Eficacitatea măsurilor noastre se reflectă în lipsa sancțiunilor privind comunicarea de marketing. Derulăm constant acțiuni de publicitate responsabilă și suntem angajați să respectăm politica industriei berii și a Grupului nostru cu privire la Codurile de comunicare comercială.

Numărul total de incidente de nerespectare a reglementărilor
și/sau codurilor voluntare 2021-2022

Incidente de nerespectare a reglementărilor care au condus la amendă sau penalități

Incidente de nerespectare a reglementărilor care au condus la avertismente

Incidente de nerespectare a codurilor voluntare

INVESTIȚII ÎN COMUNITATE & PARTENERIATE LOCALE
investii

INVESTIȚII ÎN COMUNITATE
& PARTENERIATE LOCALE

Depunem eforturi pentru o dezvoltare durabilă și acordăm atenție tuturor părților interesate, iar comunitățile în care ne desfășurăm activitatea nu sunt o excepție. Drept urmare, pe lângă valoarea pe care o aducem prin locurile de muncă create și contribuțiile la bugetele locale ale comunităților în care ne desfășurăm activitatea, depunem eforturi pentru a satisface așteptările societății în ansamblu.

Considerăm că inițiativele construite gândindu-ne la oameni și pentru beneficiul societății per ansamblu sunt cele care rezistă în timp. Astfel, ținem cont de nevoile comunității și acționăm ca partener pentru autoritățile locale, organizații neguvernamentale și membrii comunității pentru a contribui la dezvoltarea durabilă a tuturor celor implicați.

Considerăm că inițiativele construite gândindu-ne la oameni și pentru beneficiul societății per ansamblu sunt cele care rezistă în timp. Astfel, ținem cont de nevoile comunității și acționăm ca partener pentru autoritățile locale, organizații neguvernamentale și membrii comunității pentru a contribui la dezvoltarea durabilă a tuturor celor implicați.

Depunem eforturi pentru o dezvoltare durabilă și acordăm atenție tuturor părților interesate, iar comunitățile în care ne desfășurăm activitatea nu sunt o excepție. Drept urmare, pe lângă valoarea pe care o aducem prin locurile de muncă create și contribuțiile la bugetele locale ale comunităților în care ne desfășurăm activitatea, depunem eforturi pentru a satisface așteptările societății în ansamblu.

Considerăm că inițiativele construite gândindu-ne la oameni și pentru beneficiul societății per ansamblu sunt cele care rezistă în timp. Astfel, ținem cont de nevoile comunității și acționăm ca partener pentru autoritățile locale, organizații neguvernamentale și membrii comunității pentru a contribui la dezvoltarea durabilă a tuturor celor implicați.

Fiind parte din comunitățile unde ne desfășurăm activitatea, încercăm să contribuim la bunăstarea și dezvoltarea oamenilor, sprijinind inițiativele locale.

În același timp, ne implicăm și în cauze mai extinse, mai ales atunci când apare o nevoie de ajutor majoră și urgentă. Un astfel de exemplu este sprijinul nostru pentru Ucraina, constând în 500.000 RON pe care Crucea Roșie Română i-a folosit pentru transporturi umanitare, asigurarea de alimente sau medicamente și asistență în taberele de refugiați din țară. Mai mult, cu sprijinul Asociaţiei Beard Brothers, ne-am implicat în sprijinirea cu peste 1.000 de mese calde pentru refugiații ucraineni.

În același timp, ne-am îndreptat atenția și către comunitatea locală. În 2022 am susținut proiectul „Treasure games in the park” pentru promovarea patrimoniului tradițional și cultural al „Ținutului Buzăului”, zonă care a primit statutul de Geoparc Internațional UNESCO. În calitate de agent economic cheie în județul Buzău, dincolo de contribuția economică pe care o generăm prin afacerea noastră, am susținut indirect dezvoltarea comunitară prin punerea în valoare a potențialului turistic al zonei.

comunitate
comunitate
comunitate
comunitate

De asemenea, pentru ca oamenii din comunitate să se bucure de relaxare în natură, am inaugurat încă două Poieni Ciucaș (în total 17 în prezent). Acestea sunt zone de picnic special amenajate sau reabilitate de către Ciucaș, dotate cu infrastructura necesară pentru ieșiri la iarbă verde în urma cărora natura să rămână curată.
Mai mult decât atât, în 2022, prin intermediul proiectului „Păstrează natura curată”, vizitatorii din 8 Poieni Ciucaș au fost informați, încurajați și recompensați pentru colectarea separată a deșeurilor.

Pentru a determina un comportament de protejare a naturii am continuat să încurajăm consumatorii să practice colectarea selectivă și în cadrul unora dintre cele mai mari festivaluri din România – UNTOLD, Neversea, Oktoberfest. Astfel, am instalat sisteme de colectare ECOCAN pentru dozele de aluminiu, iar festivalierii au fost recompensați cu diferite premii în funcție de numărul de doze colectate.

Ca urmare a acțiunilor din Poienile Ciucaș, din cadrul marilor festivaluri, dar și a acțiunilor de voluntariat dedicate ecologizărilor au fost colectate și trimise spre reciclare aproximativ 3 tone de deșeuri.

Și marca Ursus a făcut pași importanți în sfera responsabilității sociale prin campania „Ascultă ursul din tine și fă bine”, lansată la finalul anului 2022 în parteneriat cu Fundația Conservation Carpathia. Prin această inițiativă, 1% din valoarea vânzărilor de produse URSUS Premium în ediție limitată a mers către protejarea urșilor din Munții Făgăraș, dar și a comunităților locale din zonă. Alături de consumatorii Ursus, am sprijinit această cauză cu aproximativ 600.000 RON (în luna ianuarie 2023).

comunitate

Construind pe baza culturii noastre de a aduce oamenii laolaltă, suntem implicați în numeroase parteneriate strategice dezvoltate în timp. Unul dintre aceste parteneriate se concentrează pe educație, un domeniu care necesită sprijin continuu la toate nivelurile și în toate comunitățile în care suntem prezenți. Pentru încurajarea gradului de pregătire a elevilor și a proaspeților absolvenți am continuat programul de burse Ursus Breweries.

Acestea sunt dedicate liceelor și universităților ținând cont de prezența noastră în acele orașe și în funcție de profilurile tehnice care ar putea oferi o bază potențială de candidați pentru compania noastră. Programul de burse se adresează elevilor și studenților din ultimul an de studiu și studenților la masterat.

Procesul de selectare a candidaților este derulat anual de universitate sau liceu și, pe lângă rezultatele școlare, elevi și studenții sunt evaluați și în funcție de implicarea lor în activități extrașcolare sau în proiecte cu beneficii pentru comunitate. În parteneriat cu 11 unități educaționale din București, Cluj, Timișoara, Buzău și Galați, am oferit anual 50 de burse de studiu, inclusiv două burse de practică în 2022. Bursele sunt oferite pe o perioadă de 9 luni. Bugetul anual total se ridică la peste 160.000 RON.

De asemenea, ne-am numărat printre cei 9 agenți economici ce au constituit ,,Consorțiul pentru învățământ dual și tehnic superior", împreună cu Universitatea ,,Dunărea de Jos" din Galați, Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Filipescu" și Primăria Buzău. Scopul acestui parteneriat este de a obține finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru realizarea unui campus educațional cu dotări moderne, atât pentru elevii ce vor să devină muncitori înalt calificați, dar și pentru elevii care vor să devină ingineri, după absolvirea liceului.

Totodată, ne-am îndreptat atenția și către dezvoltarea studenților și absolvenților prin intermediul programelor de internship Ursus Breweries. Structura acestora oferă participanților ocazia de a face parte dintr-o comunitate internațională de stagiari din toate țările în care Asahi Europe & International își desfășoară activitatea. Participanții sunt remunerați și au aceleași beneficii ca cele ale angajaților Ursus Breweries, precum și acces la cursuri de formare, mentorat, rotații departamentale. Pe parcursul anului 2021, în cadrul programului de practică ”Brew your future”, au fost 17 beneficiari (11 din ediția începută în 2020 și 6 din ediția începută în 2021), iar pe parcursul anului 2022, în programul de internship ”Go Graduates” au fost 11 beneficiari.

FACILITAREA LEGĂTURILOR DINTRE OAMENI

FACILITAREA LEGĂTURILOR DINTRE OAMENI

Dincolo de ambițiile stabilite cu privire la protecția mediului, protejarea și dezvoltarea oamenilor noștri, protejarea și promovarea drepturilor omului de-a lungul lanțului de aprovizionare, ne-am angajat să contribuim și la dezvoltarea comunităților locale în care ne desfășurăm activitatea și la întărirea colaborării cu parteneri locali. Ne dorim să avem un rol important în a aduce clienții, angajații și partenerii din mediul public și privat împreună pentru a aduce plus valoare în societate.

O modalitate prin care realizăm acest lucru sunt inițiativele de voluntariat desfășurate, care completează eforturile noastre de implicare comunitară. Atât oamenii din comunitate, cât și angajații noștri beneficiază de pe urma acestor activități. Ele se desfășoară sub umbrela unui amplu program de voluntariat numit RE:CONNECTION, prin care ne propunem să sprijinim comunitățile în trei direcții principale: prin programe de mediu, alimentație și ajutor în caz de dezastre.

În 2021, încă sub semnul restricțiilor și a distanțării sociale, am încercat să găsim o modalitate inedită prin care angajații să se implice într-o acțiune de voluntariat și, în același timp, să fie în siguranță în ceea ce privește riscul asociat pandemiei.

Astfel a luat naștere proiectul „Livada URSUS” prin care angajații înscriși au avut posibilitatea de a primi doi pomi fructiferi, unul pe care să-l planteze personal și pe al doilea să îl ofere cuiva drag pentru a reface, printr-un gest simbolic, interacțiunea umană afectată de perioada restricțiilor. Acțiunea de plantare, desfășurată simultan în București, Cluj, Timișoara, Brașov, Buzău a avut loc cu sprijinul Asociației Viitor Plus și a înregistrat un rezultat record, aproape 750 de angajați fiind implicați.

În 2021, încă sub semnul restricțiilor și a distanțării sociale, am încercat să găsim o modalitate inedită prin care angajații să se implice într-o acțiune de voluntariat și, în același timp, să fie în siguranță în ceea ce privește riscul asociat pandemiei.

Astfel a luat naștere proiectul „Livada URSUS” prin care angajații înscriși au avut posibilitatea de a primi doi pomi fructiferi, unul pe care să-l planteze personal și pe al doilea să îl ofere cuiva drag pentru a reface, printr-un gest simbolic, interacțiunea umană afectată de perioada restricțiilor. Acțiunea de plantare, desfășurată simultan în București, Cluj, Timișoara, Brașov, Buzău a avut loc cu sprijinul Asociației Viitor Plus și a înregistrat un rezultat record, aproape 750 de angajați fiind implicați.

În 2022, în ceea ce privește acțiunile dedicate mediului, peste 100 de angajați Ursus Breweries au derulat o amplă curățare a deșeurilor din apropierea râului Valea Doftanei, județul Prahova. Pentru această acțiune am asigurat nu doar colectarea, ci și trimiterea spre reciclare a deșeurilor. Totodată, 30 de angajați s-au ocupat și de ecologizarea și marcarea traseului de hiking către obiectivul turistic Focul Viu din comuna Lopătari, județul Buzău. Această zonă are un potențial turistic semnificativ, fiind inclusă în Ținutul Buzăului, declarat în 2022 Geoparc Internațional UNESCO.

Printre preocupările constante ale companiei sunt și aspectele ce țin de diversitate, echitate și incluziune. În această direcție, angajații au contribuit prin voluntariat la susținerea persoanelor cu dizabilități și a altor categorii vulnerabile. În Timișoara au desfășurat activități împreună cu adulții cu dizabilități beneficiari ai programului „Împreună pe piața muncii”, derulat de United Way și Fundația de Abilitare „Speranța”. Pentru asigurarea nevoilor de bază, în cadrul acțiunii de voluntariat au fost pregătite și pachete de alimente și produse igienico-sanitare pentru beneficiari. La Cluj, alături de asociația „O masă caldă”, voluntarii Ursus Breweries au gătit și împărțit hrană persoanelor defavorizate care veneau la cantina socială a orașului.

De asemenea, fiindcă în România ne confruntăm constant cu un deficit de sânge și multe intervenții chirurgicale sunt amânate din această cauză, am organizat și două acțiuni de donare de sânge în luna mai și luna decembrie la care au participat peste 50 de angajați.

2022 a fost anul în care am oficializat acțiunile de voluntariat în politicile companiei și în sistemele digitale interne de raportare. Astfel, fiecare angajat are dreptul la 2 zile libere plătite pe an pentru a le dedica acțiunilor de voluntariat organizate de companie sau de alte organizații sau instituții.

De asemenea, fiindcă în România ne confruntăm constant cu un deficit de sânge și multe intervenții chirurgicale sunt amânate din această cauză, am organizat și două acțiuni de donare de sânge în luna mai și luna decembrie la care au participat peste 50 de angajați.

2022 a fost anul în care am oficializat acțiunile de voluntariat în politicile companiei și în sistemele digitale interne de raportare. Astfel, fiecare angajat are dreptul la 2 zile libere plătite pe an pentru a le dedica acțiunilor de voluntariat organizate de companie sau de alte organizații sau instituții.

Ca organizație prețuim puterea de a rămâne conectați și punem mare accent pe crearea de oportunități pentru ca oamenii noștri să se reunească, să împărtășească experiențe și să se simtă bine împreună. Odată cu ridicarea restricțiilor cauzate de pandemie, am redeschis treptat angajaților numeroase oportunități de interacțiune față-în-față prin conferințe și traininguri, întâlniri lunare tip Town-Hall, petreceri de Crăciun, picnicuri cu familia organizate de Ursus Breweries, evenimente Happy Pub după programul de lucru, activități de voluntariat și multe altele.