TRANSPARENȚA PRIVIND TAXELE

TRANSPARENȚA
FISCALĂ

Având un impact mare asupra economiei și societății românești și fiind un vehicul important în dezvoltarea pieței, plățile noastre către bugetul României includ: accize, impozit pe profit sau impozite pe venit aferente forței de muncă. Politicile noastre fiscale sunt guvernate de un set de linii directoare și proceduri specifice.

Acestea detaliază elementele strategiei, politicii și operațiunilor legate de impozitare și includ proceduri administrative. Respectarea acestor proceduri de către Ursus Breweries și toți angajații noștri este obligatorie.

Strategia noastră fiscală pune bazele pentru gestionarea sănătoasă a riscurilor derivate din operațiunile de afaceri ale companiei, îndeplinind în totalitate toate cerințele (inclusiv respectarea legislativă și obligațiile de raportare), documentând temeinic toate procesele fiscale, pe lângă identificarea și implementarea controalelor adecvate. Ne îndeplinim obligațiile fiscale globale în deplină conformitate cu toate legile fiscale locale și internaționale și cu liniile directoare ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).

Respectăm pe deplin legile fiscale din România (adică Codul Fiscal) și efectuăm o planificare eficientă pentru desfășurarea activității de afaceri.

Operăm pe baza unui Cod de conduită fiscală cuprinzător. Scopul său principal este de a asigura desfășurarea adecvată a afacerilor fiscale în materie de administrare fiscală și transparență fiscală, echilibrând în același timp interesele diferitelor părți interesate. Abordarea fiscală este încorporată în fiecare aspect al organizației, prin diferite mecanisme, cum ar fi: politicile fiscale (de exemplu, Manualul privind accizele și politica de mediu), instruirea și îndrumarea oferite angajaților relevanți cu privire la legătura dintre strategia fiscală, strategia de afaceri și dezvoltarea durabilă.

De asemenea, compania are o planificare a succesiunii pentru funcțiile din cadrul organizației care sunt responsabile de impozite și participă (prin reprezentanții săi) la inițiative de transparență fiscală sau la asociații reprezentative ce urmăresc să dezvolte cele mai bune practici referitoare la declarațiile cu privire la impozite sau să instruiască părțile interesate cu privire la aspecte legate de impozitare.

Codul de conduită fiscală stabilește mentalitatea fundamentală a Ursus Breweries cu privire la desfășurarea afacerilor fiscale, iar implementarea acestuia este asigurată de un set de linii directoare și proceduri care se aplică companiei noastre și angajaților săi: Politici, obiective și ținte, responsabilități, resurse, mecanism de avertizare (de exemplu, Telefonul Angajatului), precum și forumuri și proiecte specifice care abordează chestiuni fiscale.

Codul de conduită fiscală este stabilit și gestionat de echipa fiscală, supravegheată de vicepreședintele financiar, care este, de asemenea, membru al comitetului executiv al companiei. Activitățile de zi cu zi sunt atribuite managerului fiscal senior și specialiștilor interni în domeniul fiscal.

Managerul de taxe principal raportează direct vicepreședintelui financiar. După caz, marile companii de consultanță și juridice și alte firme mici oferă consultanță și asistență tehnică fiscală. Codul de conduită fiscală este verificat și revizuit în mod constant, în conformitate cu îmbunătățirile la nivel de Grup și/sau în conformitate cu modificările legislației fiscale locale. Există comisii specifice și alte forumuri care evaluează abordarea executivului.

De asemenea, există un proces anual de audit extern care asigură corectitudinea și eficacitatea abordării executivului privind fiscalitatea. După cum s-a menționat mai sus, avem mecanisme de raportare a comportamentelor imorale sau ilegale și care pot afecta integritatea organizației în materie fiscală și respectăm principiile Telefonului Angajatului (Politica Whistleblowing).

Această schemă a fost creată pentru a încuraja identificarea timpurie a riscurilor asociate cu activitățile corporative ale Ursus Breweries și pentru a preveni transformarea riscurilor în probleme grave. În cazul în care problema implică o încălcare sau o potențială încălcare a legilor și reglementărilor relevante sau a prevederilor Codului de conduită Ursus Breweries și în cazul în care problema nu poate fi rezolvată în mod satisfăcător de către structura organizatorică convențională, denunțătorul este încurajat să abordeze persoanele de contact atât din interiorul, cât și din afara companiei. Membrii Consiliului de Audit Intern și ai Comitetului Executiv, precum și șeful departamentului Juridic al Ursus Breweries sunt punctele focale interne, în timp ce un avocat extern servește ca legătură externă.

anonimitate

Toate notificările sunt investigate amănunțit de Ursus Breweries în cooperare cu părțile relevante. În cazul identificării unei probleme, aceasta este tratată în mod corespunzător, apoi avertizorul este informat referitor la rezultat.

Politicile Sistemului Intern de Raportare Ursus Breweries garantează confidențialitatea și stipulează că nicio persoană nu va suferi un tratament prejudiciabil ca urmare a depunerii unei plângeri.

Ne asumăm angajamente regulate cu autoritățile fiscale și căutăm în mod activ oportunități de dialog. Facem parte dintr-o serie de inițiative și suntem membri în cadrul mai multor organizații (consultați pagina 8) și platforme pentru un dialog deschis și transparent cu instituțiile, având atribuții în multe domenii, inclusiv de fiscalitate.

Este relevantă pentru această temă prezența noastră în grupuri de lucru specifice care cooperează cu autoritățile române (Parlament, Guvern, Președinție, Consilii Județene și Primării/Primari), asociații ale industriilor (Berarii României, AmCham, Concordia, FIC etc.), alte părți interesate (de exemplu, ONG-uri, grupuri/asociații de consumatori, parteneri de afaceri cheie, birouri ale organizațiilor internaționale – Delegația Comisiei Uniunii Europene, Banca Mondială etc.), toți interesați să mențină sau să îmbunătățească cadrul de reglementare necesar pentru îndeplinirea obiectivelor noastre legate de licența de operare.

În plus față de alți indicatori de performanță relevanți (cum ar fi numărul de angajați sau volumul de vânzări) care au fost incluși în secțiunea Cine suntem, prezentăm date suplimentare de transparență fiscală:

ETICA ȘI INTEGRITATEA

ETICA ȘI INTEGRITATEA

Tratăm cu seriozitate și transparență aspectele de natură fiscală, de asemenea, înțelegem și apreciem încrederea părților interesate, respectând pe deplin legile și reglementările publice naționale, reglementările companiei și alte reguli de conduită voluntare.

Avem o politică de toleranță zero pentru mită și corupție.

Cadrul nostru de transparență și informațiile substanțiale privind politicile anticorupție, inclusiv Codul de conduită și etică în afaceri și Politica anti-mită, care îl completează, sunt disponibile pentru întreg personalul nostru prin intermediul platformei interne. Codul nostru de conduită și etică în afaceri derivă din Codul de conduită al Grupului Asahi, creat în ianuarie 2019 ca mijloc de a transmite filozofia Grupului în întreaga organizație.

Cadrul intern de transparență constă în:

Regulamentul
intern

Codul de conduită
în afaceri

Politica
anti-mită

Politica de cadouri
și divertisment

Politica de hărțuire,
intimidare și
victimizare

Politica privind Protecția
și Tratarea Datelor
cu Caracter Personal

Norme de
guvernanță pentru
investigații

Telefonul
angajatului

Regulamentul intern are la bază prevederile Codului Muncii, alte prevederi legale în vigoare, precum și politicile și procedurile companiei, inclusiv poziția companiei față de aspecte ce țin de drepturile angajaților, discriminare, egalitate de șanse ș.a.

Codul de conduită cuprinde aspecte legate de conformitate, etică și angajamentele noastre în ceea ce privește partenerii și părțile interesate și se bazează pe mai multe principii: satisfacerea clienților prin oferirea unor produse de calitate, dezvoltarea angajaților și crearea unui mediu de lucru plăcut, contribuirea la o societate durabilă, creșterea valorii organizaționale și protejarea activelor companiei, dezvoltarea de relații echitabile cu partenerii de afaceri.

Politica privind combaterea mitei se bazează pe principiile relevante stabilite la nivel de Grup. Prin această politică ne propunem să împiedicăm implicarea angajaților în orice fel de dare sau luare de mită, atât în sectorul public, cât și comercial. Angajații trebuie să înțeleagă și să respecte legislația anticorupție în vigoare.

Înțelegem că responsabilitatea noastră în ceea ce privește etica și integritatea nu încetează la ieșirea din incinta companiei. Ca atare, am elaborat și aplicat politici care ne ghidează relațiile cu toți furnizorii dincolo de aspectele comerciale.

Politica anti-mită – versiunea pentru furnizori se aplică tuturor furnizorilor Ursus Breweries sau filialelor sale și stabilește standardele minime pe care aceștia trebuie să le respecte, în orice moment. Aceasta definește luarea și darea de mită și precizează toate situațiile relevante în care furnizorul nu ar trebui să se implice în legătură cu acest subiect, inclusiv informații de contact și pașii pe care trebuie să îi facă dacă ia cunoștință de orice încălcare reală sau suspectată a politicii.

Codul de conduită pentru furnizori se aplică tuturor furnizorilor noștri și definește standardele minime pe care aceste organizații trebuie să le respecte și care nu sunt negociabile. Respectarea drepturilor omului și a standardelor de muncă și a libertății de asociere, interzicerea muncii forțate și obligatorii, inclusiv a muncii copiilor, intoleranța la discriminare, respectiv promovarea unor condiții de muncă sigure și echitabile sunt câteva dintre aspectele acoperite de această politică. Ambele documente sunt comunicate tuturor furnizorilor la semnarea contractului de furnizor; de asemenea, Codul de etică este atașat contractelor distribuitorilor.

Politica privind cadourile și divertismentul stabilește limite și oferă îndrumări angajaților cu privire la oferirea sau primirea de cadouri sau forme de divertisment către/de la terți ce au legătură cu activitatea comercială.

Politica de hărțuire, intimidare și victimizare a fost concepută pentru a crea și menține un mediu de lucru care să fie cooperativ, plăcut și fără hărțuire. Actele de hărțuire sau intimidare gravă nu vor fi permise, tolerate sau iertate și vor fi interpretate ca acte de abatere disciplinară gravă, iar angajatul vinovat este pasibil de concediere imediată.

Politica privind Protecția și Tratarea Datelor cu Caracter Personal a fost elaborată pentru asigurarea respectării reglementărilor UE privind protecția datelor, o componentă importantă a valorilor de baza ale companiei și a angajamentului său de a respecta drepturile clienților, furnizorilor, salariaților, personalului detașat, stagiarilor și contractorilor interni.

Normele de guvernanță pentru investigații definesc responsabilitățile și îndatoririle în legătură cu investigarea incidentelor sau a acuzațiilor care implică potențiale comportamente necorespunzătoare în cadrul companiilor din grupul Asahi Europe International. Aceasta completează Politicile de Guvernanță ale grupului și alte politici legate de conformitate.

Toate acestea sunt susținute de Telefonul Angajatului (Politica Whistleblowing), care este comunicat în mod constant în cadrul organizației, oferind tuturor angajaților posibilitatea de a face dezvăluiri confidențiale cu privire la suspiciuni de încălcare sau abatere de la norme. Informațiile de contact pe care le pot folosi angajații noștri sunt afișate în toate locațiile noastre.

Ne angajăm să respectăm drepturile omului recunoscute la nivel internațional, așa cum sunt definite de Carta Internațională a Drepturilor Omului și de principiile stabilite în Declarația Organizației Internaționale a Muncii privind principiile și drepturile fundamentale la locul de muncă și ne așteptăm ca furnizorii noștri să adopte și ei aceste standarde internaționale.

De asemenea, îi încurajăm să promoveze aceste standarde și principii în propriile lanțuri de aprovizionare. În ceea ce privește implementarea cadrului nostru de transparență și a documentelor aferente în cadrul organizației, pachetul complet de politici de guvernanță este comunicat la toate nivelurile anual, inclusiv prin sesiuni de instruire specifice.

Toți angajații au avut și în 2021 responsabilitatea să semneze o declarație de conformitate cu politicile de etică și integritate ale companiei. Acest proces anual implică recunoașterea, de către toți angajații, a Codului de Etică, a Politicii privind combaterea mitei, a Politicii privind cadourile și protocolul și declararea conformității depline cu toate acestea.

Aceste declarații oferă conducerii o imagine de ansamblu asupra gradului de cunoaștere și înțelegere a cerințelor de etică la nivelul companiei.

În 2022, angajaților le-au fost comunicate Codul de conduită Asahi Group, Codul de Conduită și etică în afaceri Ursus Breweries, Politica anti-mită și anti-corupție, Regulamentul intern. Ulterior, fiecare angajat a avut sarcina să parcurgă cursul online „Conduită și Etică în afaceri” și să obțină un punctaj de trecere pentru testul aferent.

Începând cu 2022, angajații cu acces la e-mail declară conflictele de interese în sistemul online de management al resurselor umane HOPS, iar managerul este informat de existența/inexistența acestora. Angajații fără access la e-mail declară pe un formular în format fizic, pe care HR administratorul local îl introduce ulterior în sistemul centralizat HOPS.

Un nivel suplimentar pentru asigurarea respectării acestor politici este asigurat de Comitetul Executiv local care face declarații cu privire la respectarea politicilor de etică în Scrisoarea de reprezentare, document semnat de două ori pe an.

Aceste declarații se referă la programe de conștientizare din cadrul organizației și prevăd dezvăluirea oricăror incidente legate de etică, investigarea acestora și măsurile luate cu privire la astfel de investigații.

CALITATEA INGREDIENTELOR & TRASABILITATEA

CALITATEA INGREDIENTELOR
& TRASABILITATEA

Ingredientele și calitatea lor sunt esențiale pentru activitatea noastră.

Atunci când analizăm acest subiect, luăm în considerare și modul în care randamentele sau calitatea materiilor prime ar putea fi afectate de schimbările climatice. În continuare, vă vom introduce în politicile noastre care guvernează producția și siguranța produsului.

De la recepția materiilor prime și procesarea acestora până la ambalarea produsului finit, toate activitățile sunt aliniate cu performanța noastră de sustenabilitate și răspund nevoilor în schimbare ale tuturor părților implicate. Echipele noastre de management sunt responsabile cu asigurarea tuturor resurselor materiale și umane necesare dezvoltării, menținerii și îmbunătățirii Sistemelor de Management al Calității (SMC) implementate de către Ursus Breweries, bazate pe standardele ISO9001:2015 și schema de certificare FSSC - Food Safety System Certification (ISO 22000:2018, ISO/TS 22002-1, cerințe suplimentare FSSC).

Sistemele de Management al Calității (SMC) sunt aliniate cu Sistemele de Management al Sănătății și Siguranței la locul de muncă, Mediu și Energie. O parte dintre procedurile și măsurile care vizează transpunerea în practică a SMC sunt:

o descriere mai detaliată a proceselor și responsabilităților cheie

comunicarea politicilor noastre de calitate și siguranță alimentară tuturor angajaților noștri

evaluarea obiectivă a SMC

instruirea, educarea și evaluarea constantă a performanței angajaților noștri în materie de managementul calității și siguranței alimentare

asigurarea respectării depline a legislației și reglementărilor referitoare la calitate și siguranță alimentară, aplicabile în România și Uniunea Europeană

o abordare transparenta și constructivă în interacțiunile noastre cu furnizorii, autoritățile și alte părți interesate

construirea unui parteneriat cu furnizorii noștri

asigurarea unui flux natural în materie de calitatea și siguranța produselor, de-a lungul lanțului alimentar și până la consumatori

Ne-am luat angajamentul de a crea produse de înaltă calitate, sigure pentru consum. Pentru a ne demonstra angajamentul, berile noastre respectă codul de practici recomandat de Comisia Codex Alimentarius privind Bunele Practici în Fabricație (GMP), respectiv Analiza Pericolelor și Punctelor Critice de Control (HACCP) aliniat cu ISO22000:2018 și cu cerințe suplimentare FSSC.

Toți angajații noștri joacă un rol fundamental în îndeplinirea angajamentelor noastre prin asumarea programului de siguranță alimentară.

Sistemele de management al calității și siguranței alimentare sunt evaluate anual de un organism extern de certificare ISO; nu au fost semnalate neconformități în perioada de raportare.

De asemenea, sistemele de management sunt auditate intern în fiecare an, conform Procedurii noastre de audit intern.

În plus, fabricile noastre de bere sunt auditate în mod regulat prin auditul de management al riscului de producție al Grupului Asahi. Performanța este monitorizată trimestrial, în timp ce sunt puse în aplicare planuri de acțiune pentru a asigura conformitatea deplină.

Evaluarea impactului asupra sănătății și securității consumatorului 2021-2022

dintre produsele noastre sunt evaluate cu privire la riscurile legate de siguranță și calitate în conformitate cu cerințele ISO 9001:2015, ISO 22000:2018, ISO TS 22002-1 și cerințele suplimentare FSSC

Trasabilitatea este o altă parte importantă a sistemului nostru de management al calității și siguranței alimentare, oferindu-ne posibilitatea unui feedback rapid în cazul oricărei plângeri de calitate sau a unui accident de calitate (o retragere cauzată de o problemă de siguranță alimentară a produsului).

Scopul nostru este să menținem performanța de a avea zero neconformități legate de trasabilitate, semnalate de auditorii externi sau de autorități.

Pentru a îndeplini acest obiectiv, toți furnizorii noștri sunt acreditați tehnic, conform metodologiei standard a Grupului nostru, care include evaluarea aspectelor legate de proces, managementul calității și siguranței alimentare, achiziția și depozitarea materiilor prime, livrarea produselor finite.

Ne așteptăm și solicităm furnizorilor noștri să respecte aceleași reguli stricte pe care le aplicăm, astfel încât materiile prime și alte materiale pe care le achiziționăm de la ei să îndeplinească standardele noastre de calitate.

Pentru a ne asigura că produsele noastre mențin același nivel de calitate și siguranță alimentară cu care au fost livrate de la fabricile de bere, distribuitorii noștri sunt informați și obligați să aplice regulile necesare și cerințele legale aplicabile în ceea ce privește depozitarea și livrarea berii.

Echipa tehnică efectuează audituri regulate pentru evaluarea conformității. În plus, clienții (baruri, restaurante, conturi cheie) sunt instruiți cu privire la modul de depozitare și servire a berii pentru a-i menține calitatea și sunt auditați pentru evaluarea conformității. Suntem pregătiți să răspundem oricărei probleme referitoare la calitate, ori de câte ori va fi cazul. În cazul oricărui astfel de incident, luăm măsuri imediate pentru a identifica cauza și pentru a o rezolva rapid și corect.

În cadrul fabricilor noastre de bere, împărtășim expertiza dobândită în urma unor astfel de acțiuni și o folosim pentru a preveni apariția incidentelor sau pentru îmbunătățirea continuă a calității. Toate resursele financiare necesare sunt asigurate de conducerea companiei, prin exerciții bugetare anuale. Resursele umane competente sunt asigurate prin derularea unor programe complexe de instruire și conștientizare dezvoltate de companie.

Fiind o companie cu un accent puternic pe nevoile clienților, mecanismul nostru de reclamații este dezvoltat astfel încât să ofere clienților noștri feedback rapid și profesionist cu privire la cerințele lor. Ca dovadă solidă a orientării noastre către clienți, o parte din viziunea fabricilor noastre – “9000” pentru 2030 (9000 = 9 milioane Hl ambalați, 0 accidente de muncă, 0 probleme de calitate, 0 emisii de CO2) – este de a reduce reclamațiile în materie de calitate la zero.

PREZENȚA PE PIAȚĂ, PORTOFOLIUL DE PRODUSE, CERCETAREA ȘI INOVAREA

PREZENȚA PE PIAȚĂ,
PORTOFOLIUL DE PRODUSE,
CERCETAREA ȘI INOVAREA

Conform raportului anual din 2023 al Asociației Berarii României, țara noastră este a 8-a piață ca mărime în ceea ce privește producția de bere la nivel european. Dintre toate băuturile și produsele alimentare care se fabrică în România, berea generează cea mai mare valoare adăugată în economie, respectiv 1,1 miliarde de euro anual.

Deși volumul pieței berii în România a scăzut cu 5% în 2022, sectorul de bere continuă să fie un important contribuitor în economia românească. Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct și indirect, un număr de peste 61.000 locuri de muncă și acoperă exclusiv din producția locală aproximativ 97% din consumul intern de bere. Creșterea inflației, a costurilor pentru energie și combustibili, materii prime sau ambalaje au dus în 2022 la o creștere cumulată de peste 60% a costurilor de producție în cazul berii.

Suntem cel mai mare producător de bere din România, prin urmare rolul nostru pe această piață și impactul sunt semnificative.

În ciuda contextului nefavorabil și a presiunii fiscale, ne-am urmat în continuare angajamentele în ceea ce privește dezvoltarea durabilă prin reducerea impactului negativ asupra mediului, gestionarea responsabilă a aspectelor sociale și dezvoltarea economică. Numărul nostru considerabil de angajați are un impact direct asupra comunităților locale din jurul fabricilor noastre de bere.

Angajații și lucrătorii noștri nu sunt compensați cu salarii supuse regulilor referitoare la salariul minim. Ca beneficii, unele dintre servicii sau activități sunt derulate prin terți: servicii medicale din sectorul privat, cursuri de wellbeing, tichete de vacanță, rambursarea investigațiilor medicale. Alte beneficii ale angajaților cuprind și acces la produsele companiei, asigurare de viață cu componentă medicală, decontări din zona medicală (eg. optică), sprijin în caz de boli grave/ incurabile.

Monitorizăm evoluțiile din piață în zona salarială și de beneficii pentru a ne asigura că oferim angajaților noștri pachete adecvate. Consultați capitolul Oameni pentru alte aspecte legate de resursele noastre umane.

Proporția de manageri executivi angajați din comunitatea locală 2021-2022

manageri executivi (Hay Grade 19+) din locații semnificative de operare (fabrici, depozite, sediul central, reprezentanți vânzări) care sunt angajați din comunitatea locală (România)

*sunt excluși angajații care nu sunt alocați sistemului de plată din România

PORTOFOLIUL DE PRODUSE

Ursus Breweries are un portofoliu larg de mărci, incluzând o gamă variată de tipuri de bere, pentru diferite segmente de consum și gusturi, dar si pentru diverse momente de consum, de la mărci super-premium la economice. Ursus Breweries folosește inovația pentru a-și îmbunătăți și consolida continuu oferta, astfel încât să răspundă cu promptitudine cererii și preferințelor pieței. Inovațiile din ultimii ani au fost lansate ca răspuns la interesul ridicat al consumatorilor români pentru noi sortimente de bere și noi modalități de a experimenta berea în locațiile de comerț.

De exemplu, în 2022, ca parte a strategiei de sustenabilitate a companiei, dar și pentru a răspunde cererii din partea consumatorilor, am adăugat în portofoliul nostru o nouă bere fără alcool, Peroni Nastro Azzurro 0,0% alcool, făcând astfel încă un pas către obiectivul ca 20% din vânzări să fie ale produselor fără alcool, până în 2030.

Anul 2022 a marcat și lansarea berii Kozel în România, cu variantele Kozel Premium și Kozel Dark. Inovația în cazul berilor Kozel vine și din ritualurile inedite de servire a berii la draft, unul dintre aceste ritualuri, spre exemplu, fiind chiar combinarea celor două beri în proporții egale în aceeași halbă, oferind astfel consumatorilor o altfel de experiență de servire.

Este esențial pentru noi să oferim consumatorilor noștri produse de cea mai înaltă calitate, cu deosebită atenție pentru mediu. Politicile și procedurile din cadrul departamentelor Ursus Breweries asigură calitate și pun accent pe grija pentru consumatori, bazându-se chiar pe opiniile lor (fie din cercetări de piață, fie din interacțiuni directe). Calitatea înaltă a berii noastre este reflectată în primul rând de preferințele consumatorilor, deoarece toate cele trei mărci tradiționale românești - URSUS, Timișoreana și Ciucaș - sunt lideri în segmentele din care fac parte.

Puteți consulta capitolele Mediu, Oameni și Responsabilitate pentru informații suplimentare.

PCERCETAREA ȘI INOVAREA

Cercetarea și inovarea sunt esențiale pentru a crea valoare nouă și pentru a oferi clienților noștri cele mai bune experiențe. În cadrul Grupului Asahi, acest domeniu se bazează pe următorii piloni: dezvoltarea de produse (în care folosim tehnologii unice), tehnologii fundamentale (unde ne axăm pe asigurarea calității, dezvoltarea tehnologiilor de producție sau furnizarea de produse de înaltă calitate și mai sigure) și căutarea de ingrediente noi (unde ne uităm la maximizarea potențialului microorganismelor funcționale și extindem utilizările acestora).

În România, avem o strategie de Dezvoltare a Produselor Noi (DPN) și o agendă anuală de proiecte care vizează consolidarea portofoliului nostru de produse și asigurarea că acesta va îndeplini condițiile viitoare ale pieței în ceea ce privește tendințele de consum, competitivitatea și deficitul de resurse (materiale și umane).

Strategia integrează agenda noastră Legacy 2030 dintr-o perspectivă multidimensională: consumatori (preferințe pentru diversitate și bunăstare) și impactul produsului asupra mediului (utilizarea resurselor și deșeurile generate).

IATĂ CUM PROCEDĂM

produse calitative înseamnă produse potrivite pieței, asigurând cerințele legale și siguranța consumatorilor, cu un obiectiv zero reclamații (fără risipă, resursele ajung eficient pe piața țintă)

accent special pe produse cu valoare ridicată/premium (utilizarea eficientă a resurselor, concentrarea mai degrabă pe calitate, nu pe cantitate)

dezvoltarea portofoliului și a ponderii băuturilor fără alcool (oferind atât diversitate, cât și consum responsabil)

reducerea zaharurilor din produsele fără alcool cu arome, cu menținerea unui echilibru savuros

atenție la impactul asupra mediului (utilizarea eficientă a resurselor tradusă în mai puține deșeuri, indiferent de tipurile de bere pe care le producem, designul procesului și materialele de ambalare).

Fiecare rețetă nouă/produs nou este dezvoltat/ă în comun de echipele noastre de dezvoltare a produselor și de fabricare a berii și ambalare, cu sprijinul specialiștilor noștri în domeniul juridic, al taxelor și afaceri corporative. O verificare prealabilă se face pe parcursul dezvoltării produsului pentru ingrediente, procesul de producție, materialele de ambalare, precum și pentru conceptul produsului, etichetare, afirmații și imagini (în ceea ce privește conformitatea legală, respectarea procedurilor interne și responsabilitatea corporativă).

Deoarece scopul final este siguranța consumatorilor, investim resurse semnificative pentru a ne asigura că inovațiile de produse sunt în conformitate cu standardele globale de siguranță și calitate, în timp ce acestea urmează şi tendințele de consum. Sustenabilitatea produsului (volume minime, cost de producție, impact asupra procesului și produselor existente, impactul asupra eficienței și capacității fabricii de bere) este o parte esențială a evaluărilor multifuncționale şi verificărilor în prealabil efectuate pentru fiecare produs.

Pe lângă beneficiile comerciale pe care un nou produs le aduce portofoliului nostru de produse, acesta afectează și operațiunile existente. Toate cele de mai jos sunt luate în considerare atunci când se evaluează și se decide cu privire la implementarea oricărui produs nou.

liniile de producție trebuie să integreze noile produse,

echipamente/tehnologie instalate în fabricile de bere,

utilizarea și disponibilitatea ingredientelor (apă, malț, hamei etc.),

utilități (energie – electrică, refrigerare, căldură; apă),

deșeuri generate (organice, anorganice) și nevoi de tratare a efluenților,

disponibilitatea și expertiza resurselor umane pentru integrarea noului produs.

Deoarece producem băuturi alcoolice, avem nevoie de autorizații speciale pentru a funcționa. Acestea sunt legate de taxe specifice (accize), de calitate (a ingredientelor, produsului final, procesului) și de impactul asupra consumatorilor (siguranța).

Strategia de dezvoltare de noi produse include mai multe etape de evaluare și aprobare, precum și evaluări post-lansare. Ca motor al îmbunătățirii continue, lecțiile învățate sunt integrate în strategie și luate în considerare pentru proiectele viitoare.

În cele din urmă, există instrumente de lucru pentru criterii de evaluare rapide și consecvente și pentru a sprijini luarea deciziilor obiective și concrete. Pentru a ne asigura că eforturile noastre pot fi aplicate în afaceri și pentru a livra clienților noștri produse de înaltă calitate și sigure, dezvoltăm constant expertiza tehnică a echipelor noastre, care este combinată în continuare cu experiența deja existentă în Grup sau în rândul furnizorilor.

În capitolul Responsabilitate, Consum responsabil de alcool și stil de viață sănătos, puteți regăsi rezultatele activităților noastre în ceea ce privește dezvoltarea portofoliului și a ponderii băuturilor fără alcool, precum și realizările în ceea ce privește reducerea zaharurilor din produsele fără alcool cu arome.

Totodată, activitatea noastră de cercetare și inovare are în vedere și impactul asupra mediului din perspectiva ambalajelor. În ultimii doi ani am reușit să reducem greutatea ambalajelor noastre și a cantităților de materii prime folosite, reducând astfel amprenta acestora de CO2. De asemenea, folosim și materiale cu conținut reciclat pentru anumite ambalaje.

Mai multe detalii despre aceste realizări puteți găsi în capitolul Mediu Economie circulară și ambalaje.

RESPECT PENTRU DREPTURILE OMULUI & CONFORMITATE SOCIO-ECONOMICĂ A FURNIZORILOR

RESPECT PENTRU DREPTURILE
OMULUI & CONFORMITATE
SOCIO-ECONOMICĂ A FURNIZORILOR

Lanțurile de aprovizionare din întreaga lume au dobândit importanță în ultimele decenii, în principal datorită globalizării, inclusiv extinderii colaborărilor comerciale și de muncă între continente.

Dimensiunile lor în creștere influențează semnificația efectelor rezultate din operațiuni, fie ele pozitive sau negative.

Deși extinderea lanțurilor internaționale de aprovizionare contribuie la beneficii macroeconomice, din cauza complexității lor se pot pierde din vedere anumite aspecte de conformitate și pot apărea inclusiv încălcări ale drepturilor omului și ale legislației muncii. Astfel, trebuie acordată o atenție sporită asupra modului în care funcționează aceste lanțuri de aprovizionare și care sunt impacturile lor nu numai economic, ci și social (adică persoanele implicate sau afectate de acest impact) și impactul asupra mediului.

Accentul pus pe responsabilitatea noastră asupra impacturilor pe care le provocăm direct sau la care contribuim în cadrul lanțului de aprovizionare se bazează pe cadrul de politici elaborat la nivel de Grup, descris în secțiunea Etică și Integritate.

În ceea ce privește respectarea drepturilor omului în lanțul de aprovizionare, ne ghidăm acțiunile pe respectarea principiilor Drepturilor Omului ale Grupului Asahi în toate operațiunile noastre. Aceste Principii se aplică tuturor agenților și angajaților fiecărei companii din Grupul Asahi. De asemenea, se aplică și furnizorilor noștri.

Începând din 2017, Asahi Europe & International (AEI) emite o Declarație anuală de combatere a sclaviei și a traficului de ființe umane, care precizează angajamentele, cadrul politic și rolurile și responsabilitățile care derivă din aceste angajamente și politici. De asemenea, reflectă progresele înregistrate în ceea ce privește angajamentul față de drepturile omului, inclusiv drepturile muncii și lupta pentru combaterea sclaviei moderne și a traficului de persoane. Ultima declarație a fost emisă în 2021.

Punctul 6 din Codul de conduită al grupului se concentrează pe promovarea relațiilor corecte și sănătoase cu partenerii de afaceri. Acest lucru face referire la angajamentele generale față de:

1. relații de afaceri sănătoase prin clasarea siguranței și încrederii clienților și consumatorilor drept prioritate maximă;

2. relații de afaceri corecte, prin respectarea legilor și reglementărilor privind concurența loială;

3. interzicerea cadourilor și a formelor de divertisment necorespunzătoare;

4. evitarea relațiilor cu elementele crimei organizate.

Ursus Breweries se străduiește să construiască relații de afaceri puternice cu furnizori responsabili care împărtășesc aceleași principii de afaceri și angajamente de sustenabilitate, inclusiv respectarea drepturilor omului și a drepturilor muncii.

Respectarea Politicii de etică și a Codului de conduită – versiunea pentru furnizori – este esențială pentru calificarea drept furnizor al nostru. Obiectivul nostru este de a obține acceptarea sută la sută a acestor cerințe din partea furnizorilor. Verificările privind respectarea acestor politici pot fi efectuate de către Departamentul nostru de audit sau o terță parte, în cazul în care suspectăm o încălcare. Contractele noastre cu furnizorii ne dau dreptul să efectuăm audituri pentru a verifica conformitatea.

Înainte de a iniția orice colaborare cu un potențial furnizor, îi punem la dispoziție politicile noastre pentru a se informa și acționa. La semnarea contractului, noul furnizor este informat referitor la Politica noastră de etică și cerințele Codului de conduită, care devin parte integrantă a contractului. De asemenea, comenzile de achiziție ulterioare și Termenii și condițiile de cumpărare fac și ele referire la Politica de etică.

Furnizorii noi nu sunt evaluați după criterii sociale, însă odată selectați, cu toții sunt obligați prin contract să accepte clauzele noastre de conduită și etică în afaceri.

APROVIZIONARE DIN SURSE SUSTENABILE

APROVIZIONARE DIN
SURSE SUSTENABILE

Ținta noastră este ca, până în 2030, berile noastre să fie produse numai cu ingrediente din agricultură sustenabilă. Schimbările climatice globale pot duce la modificări ale temperaturilor medii, regimurilor de precipitații, nivelurilor de umiditate și frecvenței evenimentelor meteorologice extreme.

Aceste schimbări pot influența producția agricolă și pot avea efecte semnificative asupra culturilor. De aceea, lucrăm îndeaproape cu cultivatorii și partenerii implicați pentru a încuraja dezvoltarea și implementarea practicilor agricole sustenabile.

Republica Cehă este unul dintre liderii mondiali în producția de hamei și una dintre țările în care Asahi Europe & International își desfășoară activitatea. Este, de asemenea, una dintre țările din care importăm hamei pentru berile produse în România. În ultimii zece ani, producția de hamei a fost foarte instabilă din cauza vremii schimbătoare și a apei insuficiente. De aceea, pentru a sprijini furnizorii de hamei a fost lansat proiectul ”For HOPS”.

Folosind tehnologia de ultimă oră, cultivatorii de hamei sunt ajutați să cartografieze condițiile culturilor prin intermediul unor stații meteo și a unor senzori de sol.

Pe baza informațiilor obținute în ultimii doi ani, în 2023 va fi dezvoltată o aplicație pilot care va oferi cultivatorilor informații detaliate pentru cultivarea optimă a plantelor, inclusiv când, unde și cât de mult să irige culturile de hamei, astfel încât plantele să prospere și cultivatorii să nu risipească apa.

Împreună cu furnizorii noștri, dorim să ne asigurăm că siguranța, calitatea și o grijă pe termen lung față de mediu sunt valorile pe care se bazează parteneriatul nostru.

De asemenea, încurajăm și sprijinim furnizorii noștri să integreze sustenabilitatea în operațiunile lor. Unele dintre acțiunile pe care intenționăm să le desfășurăm sunt legate de tipul de produse pe care le cumpărăm de la aceștia. De exemplu, în 2021 am achiziționat 50% energie electrică din surse regenerabile, iar în urma negocierilor purtate cu furnizorii am continuat în 2022 cu achiziția de 100% energie electrică verde. De asemenea, am început achiziția de frigidere comerciale având o clasă mai avansată de eficiență energetică, reducând impactului emisiilor de dioxid de carbon.

Mai multe detalii despre aceste inițiative în capitolul Mediu.