Lansarea studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”

La Ursus Breweries, avem dintotdeauna angajamentul de a promova un consum responsabil de alcool, ca parte a strategiei noastre de dezvoltare durabilă. Ne pasă de efectele pe care le poate avea consumul iresponsabil de alcool. De aceea, prin intermediul website-ului www.desprealcool.ro și al proiectelor noastre ne dorim să contribuim, alături de cei care vor să se implice, la combaterea consumului de alcool în exces. Pentru a preveni consumul de alcool la volan, am realizat, de-a lungul timpului, mai multe proiecte. De la crearea aplicației Zero La Mie, la campanii de prevenție și studii de percepție.

Cel mai recent astfel de studiu, „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022” a fost realizat alături de Cult Market Research si Inspectoratul General al Poliției Române, prin Direcția Rutieră și Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, cu scopul de a afla mai multe despre percepțiile și nevoile șoferilor din România. Studiul ne arată care sunt comportamentele șoferilor români care favorizează încălcarea regulilor de circulație, iar importanța acestui demers constă în esență în concluziile la care putem ajunge și în acțiunile care pot duce la reducerea numărului de accidente din România. Cu atât mai mult cu cât România are o ponderea ridicată a deceselor rutiere, aproape dublă față de restul Uniunii Europene, a cărei cauze principale e tocmai comportamentul șoferilor.

Temele centrale ale studiului, aflat la a cincea ediție sunt: Sentimentul de siguranță în trafic, Atitudini și comportamente de risc în trafic, Viteza în trafic și Consumul de alcool la volan. Noutatea acestei ediții a fost dată de adaptarea chestionarului la problemele traficului urban modern, măsurând și percepția asupra celor care conduc mijloace de transport alternative (precum trotinete sau biciclete).

Descoperă câteva dintre concluziile acestui studiu!

» Unul din zece șoferi a recunoscut că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice.

» Aproximativ 57% dintre cei chestionați au declarat că se simt în siguranță în trafic, cu 9% mai mulți decât în 2018.

» 70% consideră că cea mai gravă abatere care influențează negativ siguranța rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan.

» 93% dintre șoferi își doresc camere de monitorizare în trafic, pentru respectarea regulilor de circulație.

» 80% dintre cei chestionați consideră că șoferii de mijloace de transport în comun au cel mai responsabil comportament în trafic. Pe de altă parte, 70% dintre respondenți consideră că cei mai iresponsabili sunt utilizatorii de trotinete.

Consecvența nu ne ajută doar să fim un actor activ în viața consumatorilor noștri, ci și să vedem care sunt efectele reale ale inițiativelor noastre. Concret, pe baza studiilor realizate între 2008 și 2022, a fost realizată și analiza comparativă care urmărește schimbarea parametrilor principali privind atitudinile și siguranța în trafic din ultimii 14 ani. Ești curios să o descoperi? Te invităm să o parcurgi aici.